preskoči na sadržaj

Klasična gimnazija Zagreb

 > Naslovnica
Vijesti

Radiodrama ALKESTIDA PRED VRATIMA HADA

Autor: Mislav Gjurašin, 1. 6. 2020.

Premijera radiodrame je u srijedu 3. lipnja 2020. u 19 sati, a možete ju pogledati, odnosno poslušati preko Facebooka ili preko Youtubea:
 

ALKESTIDA Youtube
ALKESTIDA Facebook

Preko ovih poveznica moguće je već sada 'naručiti' podsjetnik za premijeru.
 
 
Zbog prekida nastave u ožujku u prostorima škole ni članovi Antičke dramske...

Zbog prekida nastave u ožujku u prostorima škole ni članovi Antičke dramske skupine nisu se mogli sastajati ni održavati redovite probe. I koronavirus i potres pokazali su nam svoju snagu, no odlučili smo da i mi njima moramo pokazati zube. Tako je nastala ova radiodrama. Dijelovi su snimani u domovima učenika, a dijelovi u prostorima škole nakon popuštanja epidemioloških mjera u zadnjih nekoliko tjedana. Iako neki članovi nisu mogli sudjelovati, i njih smatramo dijelom ovoga projekta jer su prisustvovali svim probama uživo prije 16. ožujka 2020. te u pojedinim online-probama, onoliko koliko su im uvjeti dopuštali.

Nadamo se da ćete za nas odvojiti 30 minuta svojega vremena i da ćete, kao što nas svake godine bodrite u Gavelli, i sada zapljeskati na početku i na kraju ovogodišnje predstave! Hvala svima!

Dubravka Matković i Mislav Gjurašin

 

Naš odnos s Alkestidom

Kao što se u životu često događa, Alkestida je u našu Dramsku došla slučajno, u nekoliko navrata čak je bila pred „izbacivanjem“ jer nismo znali što bismo s njome – je li vesela ili tužna, izaziva li suosjećanje ili optužbe, volimo li je ili ne? A onda nas je snašla situacija koja je snašla cijeli svijet i pitanja koja su se počela otvarati na globalnoj razini bila su ista ona pitanja koja je postavljao Euripid u svojoj Alkestidi prije 2500 godina. Je li život jednoga vredniji od života drugoga, vrijedi li život mladoga čovjeka više nego život staroga čovjeka? Vrijedi li život žene manje od života muškarca? Vrijedi li strančev život manje od života domaćega čovjeka u nekome narodu? Zatim, treba li se roditelj žrtvovati za svoje dijete? Treba li se žena žrtvovati za muža? Onaj tko nakon slušanja naše radiodrame uspije odgovoriti na pitanje zašto Alkestida daje život za supruga, možda uspije odgovoriti i na sva navedena pitanja.

 

Između Euripida i Lade Kaštelan

Dva teksta, jedan od drugoga udaljeni 25 stoljeća, govore o istoj temi ne tako da jedan proturječi drugomu niti tako da jedan slijepo oponaša drugi, nego dokazujući da je tih 25 stoljeća, odnosno 2500 godina samo broj, a da su ljudske sudbine, osjećaji, promišljanja i odluke uvijek isti. Zato smo se odlučili da tih tridesetak minuta naše Alkestide bude između Euripida i Lade Kaštelan, da se čuje susret dvaju vremena koja se nikad nisu susrela, a zapravo se susreću stalno… Osobito tijekom klasičnoga obrazovanja.

 

Uvod u priču koju ćete slušati

Apolon je od suđenica izmolio da Admet, koji je trebao umrijeti, a kojemu je sam Apolon dugovao uslugu, umjesto sebe u smrt pošalje nekoga drugog, kako bi živio još jednom onoliko koliko je bio živio dotad. Za žrtvu se ponudila Admetova supruga Alkestida jer Admetovi roditelji nisu smatrali da moraju umrijeti za svoje dijete...

 

O Alkestidi

U antičkoj su tradiciji četiri drame činile cjelinu – tetralogiju – kojom se pojedini autor natjecao za nagradu. Prve tri drame – trilogija – u pravilu su bile tematski povezane tragedije, dok je četvrta drama bila satirska drama. Alkestida, najstarija u cijelosti sačuvana Euripidova drama, prvi  put izvedena 438. g. pr. Kr., bila je takav četvrti dio tetralogije, no svojim obilježjima i temom nije bila tipična satirska drama. Klasični filolog i prevoditelj Alkestide Neven Jovanović ističe: „Euripidova je obrada mita o Alkestidi višeznačna: povezuje bajkovite elemente (u liku Smrti i motivu njezina nadjačavanja) s komičnima (Heraklov hedonizam), ali i s tragičnim situacijama poput Alkestidine agonije. Žanrovski je eksperiment uočljiv i u sretnom – ili možda dvosmisleno sretnom – završetku drame.“ U zbirci prerada grčkih drama iz 1993. godine pod naslovom Pred vratima Hada dramaturginje i klasične filologinje Lade Kaštelan prvo mjesto zauzima upravo Alkestida. Autorica mnogo godina kasnije piše: „Priča o Alkestidi je kao neki eksperiment koji daje različite rezultate, uvijek nužno kontaminiran osobnošću onog tko ga provodi. Što bi bilo kad bi se moglo ono što se ne može. Iz smrti nema povratka. (…) Alkestida i Admet na kraju se ponovno sastaju, samo – gdje?“

Dubravka Matković

ULOGE:

ALKESTIDA – Brigita Mrkus

ADMET – Toma Marušić

HERAKLO – Barbara Rismondo

FERET – Tristan Avirović

APOLON – Đuro Pavo Dolenčić

SMRT – Anja Karakaš

SLUGE – Anika Borko i Iva Jažić

KOR – Ana Ciglenečki, Anamarija Pranjić, Ela Ćurlić, Ema Fančović, Eva Horvat, Jurja Kokorić, Karla Lajšić, Klara Rajić, Lara Gregec, Lorna Miculinić, Ljubica Maras, Mara Meničanin, Marija Bihar, Maša Ciglenečki, Matija Jurić, Petar Kralj, Petrunjela Baće, Roza Jurić, Toma Antonio Marijanović

INSTRUMENTALNA PRATNJA – Teo Smolej i Luka Madunić

VODITELJI ANTIČKE DRAMSKE SKUPINE – Dubravka Matković i Mislav Gjurašin

 




facebook

INSTAGRAM

ŠKOLSKI ČASOPIS

YOUTUBE

Onassis Foundation
Korisni linkovi

Tražilica
Kalendar
« Listopad 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 9. 2. 2018.

Ukupno: 208695
Ovaj mjesec: 4199
Ovaj tjedan: 711
Danas: 11
CMS za škole logo
Klasična gimnazija Zagreb / Križanićeva 4a, HR-10000 Zagreb / web2.gimnazija-klasicna-zg.skole.hr / ured@gimnazija-klasicna-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju